Renault Talisman - następca Laguny (i Latitude)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #76
    ..

    [ Dodano: Czw 17 Gru, 15 12:05 ]
    no może ten talizman nie za bogaty , ale passat z tymi otworami przez całą deskę też szału nie robi..
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • JacekRS
      Rider
      • 2014
      • 394
      • Superb III (3V3)
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #77
      Dzisiaj byłem w ASO Renault, stoi Talisman ze 130konnym silnikiem na 18'kach. Generalnie samochód bardzo ładny, może ciut przecukierkowany przód - kwestia gustu.
      Siedziałem z tyłu, z przodu, bagażnik obadałem, wg mnie to konkurencja dla Octavii, ale pięć rzeczy mnie zdegustowało.
      1. Piekielnie długi bagażnik i mały otwór, przecież coś tam wsadzic i jak poleci do przodu, to kij do golfa będzie trzeba wozić, żeby to wyjąć.
      2. Koło zapasowe - osadzone w podłodze bagażnika chyba z 20-30 cm od krawędzi, gość który ma 160cm wzrostu chyba bedzie musiał wejsc do srodka, żeby to koło wyciągnąc.
      3. Podłokietnik, krótki i brak regulacji góra/dół.
      4. Lewarek zmiany biegów za wysoki, przez co w połączeniu z krotkim podłokietnikiem trzeba wręcz odrywac łokiec od podłokietnika by wykoanc jakąkolwiek zmianę biegu np leniwe z 2 na 3 .
      5. Schowek po stronie pasażera głęboki tak, że żeby cokolwiek z niego wyjąć, trzeba chyba wysiąść i od strony pasażera w nim grzebać
      To tyle

      P.S. mam 180cm wzrostu
      "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

      Komentarz


      • #78
        JacekRS, Pkt 5. w MII tez mam gleboki schowek przy 190 cm musze faktycznie mocno sie nagiac ale przeciez podczas jazdy i tak nie wolno robic takich rzeczy :P, ale schowek jest jednoczesnie duzy a to raczej zaleta.
        Pkt.3 i 4, nie wiem jak w talismanie ale jesli kontynuuja tradycje to z podlokietniku powinien byc kolejny spory schowek jak u mnie wiec nie jest on ruchomy, ale powiem szczerze ze tak na poczatku tez nie pasowal mi, okazal sie jednak normalnym podlokietnikiem a dluga "wajcha" moze sprawia ze trzeba dalej siegac, ale jednoczesnie jest na wysokosci podlokietnika i jest calkiem wygodna jak dla mnie.
        Nie przekonuje bo to poprostu moze pasowac lub nie, ale moze z czsem czlowiek sie przyzwyczaic i cos co wygladalo niespecjalnie praktycznie, a juz napewno ladnie okazuje sie w uzytkowaniu calkiem ergonomiczne.

        Komentarz

        • JacekRS
          Rider
          • 2014
          • 394
          • Superb III (3V3)
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #79
          Zamieszczone przez Golas27
          JacekRS, Pkt 5. w MII tez mam gleboki schowek przy 190 cm musze faktycznie mocno sie nagiac ale przeciez podczas jazdy i tak nie wolno robic takich rzeczy :P, ale schowek jest jednoczesnie duzy a to raczej zaleta.
          Pkt.3 i 4, nie wiem jak w talismanie ale jesli kontynuuja tradycje to z podlokietniku powinien byc kolejny spory schowek jak u mnie wiec nie jest on ruchomy, ale powiem szczerze ze tak na poczatku tez nie pasowal mi, okazal sie jednak normalnym podlokietnikiem a dluga "wajcha" moze sprawia ze trzeba dalej siegac, ale jednoczesnie jest na wysokosci podlokietnika i jest calkiem wygodna jak dla mnie.
          Nie przekonuje bo to poprostu moze pasowac lub nie, ale moze z czsem czlowiek sie przyzwyczaic i cos co wygladalo niespecjalnie praktycznie, a juz napewno ladnie okazuje sie w uzytkowaniu calkiem ergonomiczne.
          W pelni sie z Toba zgadzam, moje spostrzezenia porownalem do OIII kombi, jednak nie musza one byc trafne. Po prostu mnie to wpadlo od razu w oko????
          "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #80
            jeżeli do zmiany biegów normalnie zbudowany człowiek o średnich wymiarach musi odrywać rękę z podłokietnika to jest to nieporozumienie i tyle.
            przynajmniej dla mnie . dlatego kiedyś nie kupiłem mondeo zamiast octavii , choć w końcu i tak wziąłem dsg.. :szeroki_usmiech
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz


            • #81
              leszekmw , dla mnie to obojetne, ale troche dziwnie piszesz bo takie wachlowanie sama dlonia tez nie jest dobre, a zreszta ja tam nie jestem taki leniwy, jak kto woli.

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #82
                Zamieszczone przez Golas27
                dla mnie to obojetne, ale troche dziwnie piszesz bo takie wachlowanie sama dlonia tez nie jest dobre
                dla kogo ? dla czego ?
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • misza_zabrze
                  L&K
                  • 2013
                  • 1371
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BLR 2.0 FSI 150 KM

                  #83
                  mnie osobiscie podoba sie w wersji Grandtour i jesli bym kupowal to tylko w takiej wersji nadwozia. Sedan nie podchodzi mi wogole.

                  Srodek hmmm musialbym namacalnie.
                  Jesli natomiast siedzi sie w nim tak samo nisko i gleboko jak w Lgaunie 2 czy 3 to w moim odczuciu brak regulacji podlokietnika na nic nie wplywa. JEsli ktos siedzial i jezdzil tymi autami wie ze sa one dlugie i tak zaprojektowane ze (tak mi sie wydaje ) nie byloby sensu ich regulacji.
                  Co mi sie podoba ze zdjec to kontynuacja poprzednikow ze srodkowa konsola. Tzn dluga w calosci (mniej wiecej tej samej wysokosci), ma sie wrazenie ze jest sie otoczonym (zabudowanym) z kazdej storny. I to jest to co mi sie podobalo w poprzednikach.
                  Sa to moje odczucia tylko ze zdjec bo niestety nie bede mial okazji nawet zasiasc do tego autka ani E5, no chyba ze jak bede w PL
                  Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                  Obecnie -> Seicento 900+LPG
                  Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                  Bylo ->GOLF 3 1.8

                  Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                  Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                  Komentarz

                  • JacekRS
                    Rider
                    • 2014
                    • 394
                    • Superb III (3V3)
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #84
                    W OIII podłokietnik można podnosić i opuszczać, można go też przesunąć do przodu.

                    W Talismanie tak nie jest. Można go tylko otworzyć i zamknąć.

                    Najlepiej gadać o czymś czego się nie widziało nie macało.

                    Ze Smoleńskiem jest tak samo, po katastrofie 99% Polaków to znawcy katastrof choć żaden z nich nie widział na oczy rozpieprzonego samolotu

                    Idźcie do salonów oblookajcie samochód i a potem wydawajcie opinie

                    Ja jak nie widziałem nie macałem "tematu", to się ani na tym ani na innych forach nie wypowiadam, bo zwyczajnie nie wiem
                    "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      #85
                      no ale na zdjęciach tez widać że ten podłokietnik nie teges jest..
                      nawet przy automacie daleko jak cholera , i niski jakiś. widać to na zdjęciach z facetem w środku.
                      szeroki jest to fakt.

                      [ Dodano: Czw 31 Gru, 15 14:48 ]
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • misza_zabrze
                        L&K
                        • 2013
                        • 1371
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BLR 2.0 FSI 150 KM

                        #86
                        Zamieszczone przez JacekRS
                        W OIII podłokietnik można podnosić i opuszczać, można go też przesunąć do przodu.
                        no to duzo po OII sie nie zmienilo

                        Zamieszczone przez JacekRS
                        W Talismanie tak nie jest. Można go tylko otworzyć i zamknąć.
                        Czyli tak jak w L1 i L2 i L3 W Scenicu III poszli po rozum i w niektorych wersjach mozna sobie cala konsole srodkowa przesunac.

                        Kto wie moze za jakis czas wprowadza wersje z regulacja.

                        Zreszta znajac zycie pewnie niedlugo bedzie trzeba czekac az pojawia sie osoby z haslami Renault.... nie dziekuje .....wole Nissana

                        BTW czy ktos sie orientuje czy w A6 C7 jest regulacja podlokietnika bo tez wygalda na oddalony i nisko siedzacy ??
                        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                        Obecnie -> Seicento 900+LPG
                        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                        Bylo ->GOLF 3 1.8

                        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2009
                          • 10918
                          • Fiat

                          #87
                          jeśli jest jak w LII, to dla wysokich jest spoko, dla mnie ten podłokietnik jest wystarczający bez regulacji jakiejkolwiek (bo rzeczywiście głęboko się siedzi), ale ja jestem wysoki i mi to styka, niski/średni wzrost to może być gorzej
                          Natomiast marny zakres ma kiera regulacji góra-dół dla mnie, za cholerę nie mogę przez to w pełni wygodnie ręki lewej ułożyć na drzwiach - do przeżycia w sumie, ale mogłoby być lepiej. Mam nadzieję, że ten mały szczegół poprawili, bo trochę psują komfort kierowania LII, które jest bardzo wygodnym autem.
                          JacekRS, dokładnie, trzeba samemu talismana "pomacać", żeby ocenić :wink:

                          Komentarz

                          • Angrekoo
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 138

                            #88
                            Wczoraj w jednej z galerii handlowych pooglądałem sobie tego talismana.
                            W skrócie jest piękny. Wizualnie rewelacja z każdej strony.

                            2 minusy

                            - brak mocnej turbo benzyny 2.OT z mocą 200+ ( dilze są ok )
                            - tablet zamiast klasycznej konsoli śodkowej. Wolał bym klasyczne przyciski i pokrętła.

                            U mnie w firmie 99% aut to franzuzy z ochydną 508 na czele. Wiele razy jechałem tym autem i chyba musiala by być w cenie 50 tyś żebym chciał ją kupić. Teraz jak bym miał dostać służbowe auto w dizlu to miedzy mandeo-passat-talisman wybór miał bym naprawde trudny.

                            Ogólnie ciesze sie że renault wypuszcza takie wizualnie ciekawe auta jak nowy espace czy talisman bo mam juz dosyć tych nudnych vw i skod na naszych drogach.

                            Komentarz

                            • parasite
                              L&K
                              • 2011
                              • 1368

                              #89
                              Test Zachara: http://www.autocentrum.pl/filmy/nasz...utocentrum.pl/
                              AGR 112KM, 232Nm
                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                              Komentarz

                              • adaś
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 876
                                • Volkswagen

                                #90
                                Ogólnie ciesze sie że renault wypuszcza takie wizualnie ciekawe auta jak nowy espace czy talisman
                                Talismana nie widziałem na żywo, ale Espace faktycznie robi wrażenie. Trzeba się jedynie przekonać do gabarytów autobusu, ale to inna para kaloszy
                                Natomiast 508 mnie się podoba, ale jedynie w kombi i z zewnątrz - w środku faktycznie jest słabo.
                                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  #91
                                  mijałem się z atlismanem kombi na dość wąskiej szosie , wydawał sie być bardzo szeroki ..
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  Pracuję...